Üldist
DixiCADi graafiline stiimuliredaktor võimaldab teha kõike, mida
ka tema tekstipõhine variant, kuid seda tunduvalt
mugavamalt.
(Suurema pildi nägemiseks vajuta pildile)
Nagu skeemiredaktoris, käib ka siin kõik läbi
menüüsüsteemi. Samuti on ekraani jaotus sarnane - menüüpiirkond,
dialoogipiirkond ja joonistamise piirkond.
Menüüsüsteem
Peamenüü
REDRAW - Võimaldab uuesti joonistada kogu ekraani võimalike
graafikaga tekkivate segaduste korral.
Redraw - Sama mis eelmine, kui joonistab uuesti vaid joonistamise piirkonna.
WORKING DEFAULTS - Võimaldab muuta vaikimisi antud parameetreid.
EXIT - Väljumine koos salvestamisega või ilma (seal saab ka asjale
nime anda, kui seda veel tehtud pole).
STIMULI - Stiimuli failidega tehtavad operatsioonid.
SIGNAL - Stiimulis olevate signaalide lisamine ja muutmine.
TRANSITION - Signaalile väärtuste andmine.
UTILITIES - Erinevad lisavõimalused
STIMULI menüü
Load - Loeb sisse varemsalvestatud stiimulite faili. Selleks, et sisseloetud
signaale ka nähtavaks teha, tuleb valida Select
käsk.
Select - Lubab valida sisseloetud/loodud stiimulite vahel (ühes
failis võib olla mitu).
Copy - Kopeerib käesoleva stiimulite komplekti uue nime alla.
Delete - Kustutab valitud stiimulite komplekti.
Rename - Nimetab valitud stiimulite hulga uue nimega.
Save current - Salvestab käesoleva stiimuliga tehtud muudatused.
Save all - Salvestab kõik vahepeal tehtud muudatused.
SIGNAL menüü
Add - Lisab uue signaali stiimulite nimekirja küsides enne signaali
nime. On ka võimalus sisestada mitme signaali nimed korrada,
eraldades nad teineteisest tühikutega.
Delete - Kustutab signaali. Kustutamiseks tuleb valida käsk ja
klõpsata hiirega eemaldamisele kuuluva signaali nimel.
Move - Lubab signaalide järjekorda muuta.
Rename - Võimaldab signaale ümber nimetada.
TRANSITION menüü
Toggle - Võimaldab signaali väärtust muuta 0->1 või
1->0. Iga hiire nupuvajutusega muutub ka väärtus. Klõpsata
tuleb signaali nimest paremal oleva joone juures 0- ja 1-nivoo vahel, mitte
otse joone peal.
High - Peaaegu sama mis eelmine, kuid muudab signaali väärtust
vaid ühes suunas: 0->1.
Low - Peaaegu sama mis esimene, kuid muudab signaali väärtust
vaid ühes suunas: 1->0.
Clock - Lubab ette anda kellatakti. Selleks antakse ette pisike dialoogi
aken, kus küsitakse signaali nime, millest taktsignaal teha; tsüklite
arvu, mitu korda takti korratakse; ning soovi korral saab muuta ka taktsignaali
0- ja 1-frondi pikkusi.
UTILITIES menüü
Mesure time - Võimaldab mõõta aega mingi kahe
signaali punkti vahel.
Vihjeid
- Stiimulid moodustuvad järgmiselt:
- Ülevalt alla tulevad sisendsignaalide nimed.
- Vasakult paremale kulgeb aeg. Iga joonistusala allservas
oleva skaala kriips tähistab mingit ajavahemikku (vaikimisi
100 ns).
- Iga mingil ajahetkel nähaolev signaalide kombinatsioon
määrab ära sel ajahetkel skeemi sisenditele
etteantavad signaalide väärtused. Taktsignaalide (Clock)
kasutamisel määratakse hetk, millal skeem sisenditele
reageerib, taktsignaali frondiga. See kas muutus toimub tõusva
või langeva frondi ajal, määratakse ära
skeemis kasutatava trigeriga.
- Joonistusala paremas servas on paljude signaalide korral näha kerimisriba.
See ei paista küll päris selline nagu Windowsi või UNIXi
keskkondadest tuttav, kuid käitub sarnaselt: tuleb hiirega vajutada selle
riba peal ning siis üles-alla nihutada.
- Joonistusala allservas on kaks skaalat - üks näitab kogu simulatsiooniks
kuluvat aega, teine hetkel ekraanile mahtuvat vahemikku. Kui kokku on rohkem
kui ekraanile mahub, ilmub ka sinna kerimisriba. Kogu simulatsiooniks kuluvat
aega läheb vaja järgmise punkti juures -
simuleerimisel
© 1999 Priidu Paomets <priidu@pld.ttu.ee>
Last Update:
|