DixiCAD


Graafiline stiimuliredaktor GSEDIT


Üldist

DixiCADi graafiline stiimuliredaktor võimaldab teha kõike, mida ka tema tekstipõhine variant, kuid seda tunduvalt mugavamalt.


(Suurema pildi nägemiseks vajuta pildile)

Nagu skeemiredaktoris, käib ka siin kõik läbi menüüsüsteemi. Samuti on ekraani jaotus sarnane - menüüpiirkond, dialoogipiirkond ja joonistamise piirkond.

Menüüsüsteem

Peamenüü

REDRAW - Võimaldab uuesti joonistada kogu ekraani võimalike graafikaga tekkivate segaduste korral.
Redraw - Sama mis eelmine, kui joonistab uuesti vaid joonistamise piirkonna.
WORKING DEFAULTS - Võimaldab muuta vaikimisi antud parameetreid.
EXIT - Väljumine koos salvestamisega või ilma (seal saab ka asjale nime anda, kui seda veel tehtud pole).

STIMULI - Stiimuli failidega tehtavad operatsioonid.
SIGNAL - Stiimulis olevate signaalide lisamine ja muutmine.
TRANSITION - Signaalile väärtuste andmine.
UTILITIES - Erinevad lisavõimalused


STIMULI menüü

Load - Loeb sisse varemsalvestatud stiimulite faili. Selleks, et sisseloetud signaale ka nähtavaks teha, tuleb valida Select käsk.
Select - Lubab valida sisseloetud/loodud stiimulite vahel (ühes failis võib olla mitu).
Copy - Kopeerib käesoleva stiimulite komplekti uue nime alla.
Delete - Kustutab valitud stiimulite komplekti.
Rename - Nimetab valitud stiimulite hulga uue nimega.
Save current - Salvestab käesoleva stiimuliga tehtud muudatused.
Save all - Salvestab kõik vahepeal tehtud muudatused.


SIGNAL menüü

Add - Lisab uue signaali stiimulite nimekirja küsides enne signaali nime. On ka võimalus sisestada mitme signaali nimed korrada, eraldades nad teineteisest tühikutega.
Delete - Kustutab signaali. Kustutamiseks tuleb valida käsk ja klõpsata hiirega eemaldamisele kuuluva signaali nimel.
Move - Lubab signaalide järjekorda muuta.
Rename - Võimaldab signaale ümber nimetada.


TRANSITION menüü

Toggle - Võimaldab signaali väärtust muuta 0->1 või 1->0. Iga hiire nupuvajutusega muutub ka väärtus. Klõpsata tuleb signaali nimest paremal oleva joone juures 0- ja 1-nivoo vahel, mitte otse joone peal.
High - Peaaegu sama mis eelmine, kuid muudab signaali väärtust vaid ühes suunas: 0->1.
Low - Peaaegu sama mis esimene, kuid muudab signaali väärtust vaid ühes suunas: 1->0.
Clock - Lubab ette anda kellatakti. Selleks antakse ette pisike dialoogi aken, kus küsitakse signaali nime, millest taktsignaal teha; tsüklite arvu, mitu korda takti korratakse; ning soovi korral saab muuta ka taktsignaali 0- ja 1-frondi pikkusi.


UTILITIES menüü

Mesure time - Võimaldab mõõta aega mingi kahe signaali punkti vahel.


Vihjeid

  • Stiimulid moodustuvad järgmiselt:
    • Ülevalt alla tulevad sisendsignaalide nimed.
    • Vasakult paremale kulgeb aeg. Iga joonistusala allservas oleva skaala kriips tähistab mingit ajavahemikku (vaikimisi 100 ns).
    • Iga mingil ajahetkel nähaolev signaalide kombinatsioon määrab ära sel ajahetkel skeemi sisenditele etteantavad signaalide väärtused. Taktsignaalide (Clock) kasutamisel määratakse hetk, millal skeem sisenditele reageerib, taktsignaali frondiga. See kas muutus toimub tõusva või langeva frondi ajal, määratakse ära skeemis kasutatava trigeriga.
  • Joonistusala paremas servas on paljude signaalide korral näha kerimisriba. See ei paista küll päris selline nagu Windowsi või UNIXi keskkondadest tuttav, kuid käitub sarnaselt: tuleb hiirega vajutada selle riba peal ning siis üles-alla nihutada.
  • Joonistusala allservas on kaks skaalat - üks näitab kogu simulatsiooniks kuluvat aega, teine hetkel ekraanile mahtuvat vahemikku. Kui kokku on rohkem kui ekraanile mahub, ilmub ka sinna kerimisriba. Kogu simulatsiooniks kuluvat aega läheb vaja järgmise punkti juures - simuleerimisel


© 1999 Priidu Paomets <priidu@pld.ttu.ee>
Last Update: